Service en contact
Vragen, opmerkingen of suggesties? U kunt ons via onderstaand contactformulier mailen.
Contactformulier
Veelgestelde vragen
Waarom wordt de transitie naar de nieuwe pensioenregeling uitgesteld?
In 2025 heeft SPOA de administratie van de huidige pensioenregeling overgebracht van uitvoeringsorganisatie AZL naar Visma Idella. Deze verhuizing was complexer dan verwacht, waardoor op sommige onderdelen vertraging is opgelopen. Het Bestuur van SPOA wil er nu eerst voor zorgen dat de bestaande administratie en dienstverlening helemaal op orde is. Dit is ook een belangrijke voorwaarde om de transitie naar de nieuwe regeling zorgvuldig te kunnen doen.
Wanneer is het nieuwe portaal (mijnomgeving) beschikbaar?
SPOA streeft ernaar om het nieuwe portaal in de zomer van 2025 ‘live’ te brengen. U ontvangt daarover in juli 2025 nadere informatie.
Waarom is SPOA destijds overgestapt naar een andere uitvoeringsorganisatie?
SPOA is per 1 januari 2025 overgestapt van AZL naar Visma Idella als nieuwe pensioenuitvoeringsorganisatie. Deze beslissing komt voort uit een grondige evaluatie van de huidige en toekomstige behoeften van onze deelnemers en heeft tot doel bij te dragen aan het verbeteren van de uitvoering van de nieuwe pensioenregeling. Met de nieuwe flexibele pensioenregeling is een beter passend pensioen- en beleggingsbeleid voor de apothekers mogelijk. Visma Idella voldoet het beste aan onze eisen om de nieuwe pensioenregeling uit te voeren
Kost het uitstel SPOA geld en gaat dit ten koste van mijn pensioen?
De kosten die gemoeid zijn met de nieuwe pensioenregeling komen nu later dan oorspronkelijk gepland. Wel moet SPOA nu langer de dekkingsgraad beschermen en daar zijn wel kosten mee gemoeid.